Ontstaan Installatiebedrijf Groningen Broekema en Luppen

In 2004 was het een belangrijk jaar voor twee jonge Hoogkerker ondernemers. Edwin Broekema en Leon Luppen zijn voor zichzelf begonnen met een allround installatiebedrijf in Groningen.

Het ondernemersduo heeft er zin in. De compagnons hebben beiden een jarenlange ervaring en de tijd lijkt gunstig om die ervaring en knowhow in te zetten onder de eigen naam. “Hier in Hoogkerk en directe omgeving van Groningen heb je geen installatiebedrijf meer”, legt Leon Luppen uit. “Alles moet van de stad Groningen komen en wij dachten: dat kan beter aan de westkant van Stad.”

Waarom zijn ze nu met een eigen installatiebedrijf begonnen?

cv ketel installeren, installatiebedrijf Groningen, cv aansluiten, cv onderhoudBroekema: “We werkten allebei bij een middelgroot installatiebedrijf en daar bleek geen doorgroei mogelijkheid meer te zijn. Wij zijn beiden allround monteurs op het gebied van gas, water, elektrische installaties en centrale verwarming. Dan kun je wel bij een groter bedrijf gaan werken en daar chef worden, maar we hebben ook allebei veel te veel plezier in het werk. Daarom zijn we zelfstandig geworden.”

Het lijkt een trend in Hoogkerk: steeds meer kleinere technische bedrijven gaan hier van start. Met Broekema & Luppen is het net zoals met andere jonge ondernemingen: ze kunnen relatief voordeliger prijzen berekenen omdat er geen kosten zijn voor een duur bedrijfspand en andere uitgaven voor het in stand houden van het bedrijf.

Luppen: “Wij behappen het hele pakket: van riolering, airco tot centrale antennes en telecom aan toe. We zijn gewend om de handen uit de mouwen te steken, zeker nu we bezig gaan met het opbouwen van het installatiebedrijf. Een ander voordeel is dat wij bij storingen lekker dichtbij wonen en dus snel de storing kunnen verhelpen, in ieder geval binnen vierentwintig uur.”

Het telefoonnummer van Installatiebedrijf Broekema & Luppen is: (050) 57 92 234.